Grb
МИНИСТАРСТВО ФИНАНСИЈА РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ
УПРАВА ЗА ТРЕЗОР
Сектор за информационе технологије
Сектор за људске и материјалне ресурсе

У Сектору за информационе технологије обављају се следећи послови:

  • организовање рада, руковођење и управљање пословима и задацима из области информационе технологије, као и усклађивање рада ужих унутрашњих јединица у Сектору;
  • контрола спровођења пословних процеса и процена ризика у пословним операцијама из делокруга Сектора;
  • дефинисање стратегије развоја информационе технологије у складу са пословним потребама Управе;
  • вођење апликативних пројеката развоја, имплементације и интеграције у складу са пословним потребама Управе;
  • планирање и имплементација архитектуре информационих система;
  • дефинисање, одржавање и стална контрола заштите информација у складу са политиком управљања информацоном технологијом Управе;
  • техничко управљање, процесирање и крајње извршење процеса из система за РТГС и клиринг Народне банке Србије;
  • обједињавање анализа, информација и извештаја, као и усаглашавање других материјала из делокруга Сектора;
  • сарадња са другим унутрашњим јединицама Управе;
  • сарадња са другим државним органима, банкама и институцијама;
  • обављање административно-техничких послова за потребе рада Сектора.

Одељење за анализу, пројектовање и подршку програмских решења

У Одељењу за анализу, пројектовање и подршку програмских решења обављају се следећи послови:

  • разрада процедура у примени прописа из надлежности Управе кроз информациону технологију;
  • планирање и развој информационог система Управе у складу са најновијим информатичким решењима;
  • функционална анализа информационих система;
  • одржавање програмских система;
  • сарадња и координација послова са организационим јединицама унутар Сектора.

У Одељењу за анализу, пројектовање и подршку програмских решења део послова се обавља ван седишта у филијали Нови Сад, за подручје АП Војводине.

Одељење садржи:

  1. Одсек за апликативну подршку
  2. Групу за пројектовање
  3. Одсек за пословну анализу

Одељење за апликативни развој

У Одељењу за апликативни развој обављају се следећи послови:

  • примена процедура у складу са прописима из надлежности Управе кроз информациону технологију;
  • вођење пројеката развоја, имплементације и интеграције програмских система за потребе Управе;
  • планирање и развој апликативних система Управе у складу са најновијим информатичким решењима;
  • дефинисање и примена технологија развоја апликација;
  • организација и утврђивање методологије и поступака за извођење пројектно-програмерских радова;
  • примена функционалне анализе и пројектних планова у информационим системима;
  • израда софтвера за развој програмских система; имплементација и интеграција софтвера у информациони систем Управе;
  • израда и одржавање пројектне документације у домену апликативног дизајна, програмског кода и база података;
  • сарадња и координација послова са организационим јединицама унутар Сектора.

У Одељењу за апликативни развој део послова се обавља ван седишта у филијали Нови Сад, за подручје АП Војводине.

Одељење садржи:

  1. Групу за апликативни дизајн и програмирање
  2. Групу за базе података

Обрадно-информациони центар

У Обрадно-информационионом центру обављају се следећи послови:

  • обезбеђивање функционисања информатичко-продукционог система Управе;
  • планирање и организовање радних процеса у продукционом систему, сходно функционалним надлежностима Управе;
  • техничко управљање, експлоатација, обрада, надзор и мониторинг крајњег извршења саобраћаја платних налога и клиринга између Управе и РТГС-НБС, као и свих других носилаца платног промета;
  • дефинисање права приступа и привилегије у Обрадно-информационом центру;
  • спровођење мера заштите од неовлашћеног коришћења продукционог система;
  • праћење рада рачунарских ресурса и предлагање мера за њихово унапређење;
  • координација сервис-деска и првог нивоа подршке;
  • прихватање, припрема и слање података у електронском облику; надгледање функционисања и оптерећења продукционог система;
  • сарадња и координација послова са организационим јединицама унутар Сектора

Обрадно-информациони центар садржи:

  1. Групу за администрацију и управљање пројектима у информатичко-продукционом систему
  2. Групу за генералну продукцију, надзор и мониторинг система јавних финансија, клиринга и РТГС-а

Одељење за серверску инфраструктуру

У Одељењу за серверску инфраструктуру обављају се следећи послови:

  • израда стандарда, упутстава, методологија и пројектне документације из делокруга Одељења;
  • пројектовање, инсталација, имплементација, одржавање, управљање и надзирање серверске инфраструктуре и централизована администрација система радних станица;
  • управљање и надзор над инфраструктурним серверима и сервисима и процесима спашавања и архивирања података;
  • израда планова и предлога за набавку нове опреме;
  • учешће у поступку набавке, преузимања и инсталације нове опреме;
  • планирање, организовање и непосредно спровођење поступака системско - техничке и друге подршке корисника информационо - техничког система Управе;
  • планирање, организовање и координација активности на имплементацији, функционисању и праћењу система заштите информационог система Управе;
  • учествовање у изради стандарда, процеса и политике за сигурност информација;
  • израда анализа и предлога за опремање и унапређење функционисања система заштите информационог система Управе;
  • инжињерски надзор над систем-центром за обраду података, одржавање и предлагање оптимизације и унапређења систем-центра;
  • сарадња и координација послова са организационим јединицама унутар Сектора

Одељење садржи:

  1. Групу за базе података и апликативне сервере
  2. Групу за Дата центар
  3. Групу за надзор и заштиту информмационих система

Центар за комуникациону и мрежну инфраструктуру

У Центру за комуникациону и мрежну инфраструктуру обављају се следећи послови:

  • израда стандарда, упутстава, методологија и пројектне документације из делокруга Центра;
  • пројектовање, инсталација, имплементација, одржавање, управљање и надзирање мрежне инфраструктуре Управе;
  • дефинисање, имплементација и администрација заштите у мрежи;
  • администрирање и контрола спољних корисника мреже;
  • администрација ИП телефоније и контакт центра;
  • учешће у поступку набавке, преузимања и инсталације нове опреме;
  • сарадња и координација послова са организационим јединицама унутар Сектора.

Група за техничку и системску подршку

У Групи за техничку и системску подршку обављају се следећи послови:

  • планирање, изградња и одржавање ЛАН инфраструктуре у организационим јединицама Управе;
  • системска и техничка подршка корисника рачунарске опреме;
  • администрирање и контрола коришћења рачунарске опреме у Управи;
  • стручна инструктажа крајњих корисника;
  • сервисирање захтева корисника ИТ сервиса;
  • надзор над радним условима у систем салама и техничко одржавање;
  • организација сервис-деска и подршке сервисима;
  • администрирање софтвера у делокругу рада Групе;
  • одржавање радних станица у оперативном стању у складу са пословним потребама Управе;
  • сарадња и координација послова са организационим јединицама унутар Сектора.

Центар за хармонизацију пројеката и логистику

У Центру за хармонизацију пројеката и логистику обављају се следећи послови:

  • планирање и изградња стратегије информационих технологија у складу са пословним потребама Управе;
  • праћење трендова и иновација у свим областима ИТ индустрије;
  • логистичка подршка техничким и апликативним пројектима и хармонизација ИТ пројеката и технологија; израда пројеката од интереса Управе у домену ИТ; дефинисање модела пословања и праваца развоја у оквиру Сектора, као и централизованих правила ИТ пословања у Управи;
  • администрација софтвера за вођење половања Сектора;
  • евидентирање и попис софтвера, хардвера и друге опреме;
  • вођење архиве Сектора, припрема техничких спецификација јавних набавки, контрола и евидентирање уговорених обавеза у надлежности Сектора;
  • вршење службене кореспонденције изван Сектора и Управе по питањима од интереса ИТ;
  • планирање и припрема финансијских планова Сектора;
  • економска контрола и анализа исплативости примене ИТ решења;
  • дефинисање и надзор коришћења рачунарске опреме у Управи;
  • стручна инструктажа крајњих корисника, едукације и усавршавање нивоа информатичке писмености унутар Управе;
  • сарадња и координација послова са организационим јединицама унутар Сектора.

У Центру за хармонизацију пројеката и логистику део послова се обавља ван седишта у филијали Нови Сад, за подручје АП Војводине и у филијали Пријепоље за Златиборски и Рашки управни округ.

Центар садржи:

  1. Групу за одржавање и евидентирање хардвера и софтвера
  2. Групу за логистику