Grb
MINISTARSTVO FINANSIJA REPUBLIKE SRBIJE
UPRAVA ZA TREZOR
Sektor za informacione tehnologije

U Sektoru za informacione tehnologije obavljaju se sledeći poslovi:

  • organizovanje rada, rukovođenje i upravljanje poslovima i zadacima iz oblasti informacione tehnologije, kao i usklađivanje rada užih unutrašnjih jedinica u Sektoru;
  • kontrola sprovođenja poslovnih procesa i procena rizika u poslovnim operacijama iz delokruga Sektora;
  • definisanje strategije razvoja informacione tehnologije u skladu sa poslovnim potrebama Uprave;
  • vođenje aplikativnih projekata razvoja, implementacije i integracije u skladu sa poslovnim potrebama Uprave;
  • planiranje i implementacija arhitekture informacionih sistema;
  • definisanje, održavanje i stalna kontrola zaštite informacija u skladu sa politikom upravljanja informaconom tehnologijom Uprave;
  • tehničko upravljanje, procesiranje i krajnje izvršenje procesa iz sistema za RTGS i kliring Narodne banke Srbije;
  • objedinjavanje analiza, informacija i izveštaja, kao i usaglašavanje drugih materijala iz delokruga Sektora;
  • saradnja sa drugim unutrašnjim jedinicama Uprave;
  • saradnja sa drugim državnim organima, bankama i institucijama;
  • obavljanje administrativno-tehničkih poslova za potrebe rada Sektora.

U Sektoru za informacione tehnologije postoji izmešteni deo sa radnim angažovanjem u filijalama Uprave za trezor, na poslovima serverske infrastrukture, administracije baza podataka i aplikativnih servera, administracije serverskih sistema, komunikacione i mrežne infrastrukture i tehničke i sistemske podrške.

Odeljenje za analizu, projektovanje i podršku programskih rešenja

U Odeljenju za analizu, projektovanje i podršku programskih rešenja obavljaju se sledeći poslovi:

  • razrada procedura u primeni propisa iz nadležnosti Uprave kroz informacionu tehnologiju;
  • planiranje i razvoj informacionog sistema Uprave u skladu sa najnovijim informatičkim rešenjima;
  • funkcionalna analiza informacionih sistema;
  • održavanje programskih sistema;
  • saradnja i koordinacija poslova sa organizacionim jedinicama unutar Sektora.

U Odeljenju za analizu, projektovanje i podršku programskih rešenja deo poslova se obavlja van sedišta u filijali Novi Sad, za područje AP Vojvodine.

Odeljenje sadrži:

Odsek za aplikativnu podršku

U Odseku za aplikativnu podršku obavljaju se sledeći poslovi:

  • uvođenje i praćenje efekata primene programskih sistema;
  • planiranje i obuka krajnjih korisnika;
  • izrada korisničke dokumentacije;
  • instalacija programskih paketa;
  • analiza zahteva korisnika i definisanje predloga za funkcionalno unapređenje projekta;
  • administriranje korisnika programskih sistema;
  • aplikativna podrška korisnicima sistema;
  • održavanje korisničih sertifikata i primena bezbednosnih standarda implementiranih u programskim sistemima.

Grupa za projektovanje

U Grupi za projektovanje obavljaju se sledeći poslovi:

  • projektovanje informacionih sistema;
  • sistemska analiza i unapređivanje poslovnih procesa Uprave;
  • vođenje projekata integracije programskih sistema za potrebe Uprave;
  • organizacija i utvrđivanje metodologije i postupaka za izvođenje projektno-programerskih radova;
  • implementacija i praćenja efekata primene programskih sistema;
  • obrada i primena poslovnih zahteva;
  • izada projektnih planova i zadataka;
  • dizajniranje informaconih sistema;
  • modeliranje i dizajn baze podataka;
  • izrada i održavanje projektne dokumentacije.

Odsek za poslovnu analizu

U Odseku za poslovnu analizu obavljaju se sledeći poslovi:

  • analiziranje i dokumentovanje poslovnih zahteva korisnika;
  • priprema poslovnih zahteva u nivou analitičara poslovnih sistema;
  • modeliranje poslovnih procesa;
  • provera i testiranje poslovnih funkcionalnosti implementiranih u okviru programskih sistema;
  • praćenje implementacije i efekata primene programskih sistema;
  • dokumentovanje poslovnih procesa i izrada korisničkih uputstava za aplikativne sisteme;
  • funkcionalna podrška korisnicima sistema.

Odeljenje za aplikativni razvoj

U Odeljenju za aplikativni razvoj obavljaju se sledeći poslovi:

  • primena procedura u skladu sa propisima iz nadležnosti Uprave kroz informacionu tehnologiju;
  • vođenje projekata razvoja, implementacije i integracije programskih sistema za potrebe Uprave;
  • planiranje i razvoj aplikativnih sistema Uprave u skladu sa najnovijim informatičkim rešenjima;
  • definisanje i primena tehnologija razvoja aplikacija;
  • organizacija i utvrđivanje metodologije i postupaka za izvođenje projektno-programerskih radova;
  • primena funkcionalne analize i projektnih planova u informacionim sistemima;
  • izrada softvera za razvoj programskih sistema;
  • implementacija i integracija softvera u informacioni sistem Uprave;
  • izrada i održavanje projektne dokumentacije u domenu aplikativnog dizajna, programskog koda i baza podataka;
  • saradnja i koordinacija poslova sa organizacionim jedinicama unutar Sektora.

U Odeljenju za aplikativni razvoj deo poslova se obavlja van sedišta u filijali Novi Sad, za područje AP Vojvodine.

Odeljenje sadrži:

Grupa za aplikativni dizajn i programiranje

U Grupi za aplikativni dizajn i programiranje obavljaju se sledeći poslovi:

  • obrada i primena projektnih planova i zadataka;
  • dizajn aplikativnih sistema;
  • definisanje tehnologije razvoja sistema;
  • održavanje postojećih programskih sistema i baza podataka;
  • izrada programskog koda;
  • razvoj aplikativnih servisa i integracija u testna, razvojna i produkciona okruženja programskih sistema Uprave;
  • implementacija programskih rešenja u okvirima infrastrukture Uprave.

Grupa za baze podataka

U Grupi za baze podataka obavljaju se sledeći poslovi:

  • programiranje i administracija sistema baza podataka;
  • implementacija servisa u okvirima arhitekture aplikativnih sistema i baza podataka;
  • održavanje postojećih baza podataka i pratećih aplikativnih servisa;
  • primena projektnih planova i zadataka u nivou baze podataka i obezbeđenje primene dizajna baze i ostalih servisa u cilju potpune funkcionalnosti projekata.

Obradno-informacioni centar

U Obradno-informacionionom centru obavljaju se sledeći poslovi:

  • obezbeđivanje funkcionisanja informatičko-produkcionog sistema Uprave;
  • planiranje i organizovanje radnih procesa u produkcionom sistemu, shodno funkcionalnim nadležnostima Uprave;
  • tehničko upravljanje, eksploatacija, obrada, nadzor i monitoring krajnjeg izvršenja saobraćaja platnih naloga i kliringa između Uprave i RTGS-NBS, kao i svih drugih nosilaca platnog prometa;
  • definisanje prava pristupa i privilegije u Obradno-informacionom centru;
  • sprovođenje mera zaštite od neovlašćenog korišćenja produkcionog sistema;
  • praćenje rada računarskih resursa i predlaganje mera za njihovo unapređenje;
  • koordinacija servis-deska i prvog nivoa podrške;
  • prihvatanje, priprema i slanje podataka u elektronskom obliku;
  • nadgledanje funkcionisanja i opterećenja produkcionog sistema;
  • saradnja i koordinacija poslova sa organizacionim jedinicama unutar Sektora

Obradno-informacioni centar sadrži:

Odsek za generalnu produkciju, nadzor i monitoring sistema javnih finansija, kliringa i RTGS-a

U Odseku za generalnu produkciju, nadzor i monitoring sistema javnih finansija, kliringa i RTGS-a obavljaju se sledeći poslovi:

  • vođenje generalnih obradnih procesa;
  • neposredno izvršavanje svih predviđenih dnevnih i periodičnih obrada i formiranje izveštaja za krajnje korisnike u dinarskom i deviznom platnom prometu;
  • monitoring i nadzor krajnjeg izvršenja kliringa platnih naloga i njihove elektronske razmene sa RTGS-NBS i nosiocima platnog prometa;
  • prvi nivo podrške zahtevima korisnika pristiglim u servis-desk;
  • kontrola distribucije rezultata obrade korisnicima;
  • servisne intervencije po utvrđenim procedurama;
  • evidencija o izvršenim obradama i staranje o izveštavanju na dnevnom nivou;
  • dnevna i periodična arhiviranja podataka;
  • neposredni nadzor nad ispravnošću funkcionisanja računarske opreme u Odseku i prijavljivanje kvarova.

Grupa za administraciju i upravljanje projektima u informatičko-produkcionom sistemu

U Grupi za administraciju i upravljanje projektima u informatičko-produkcionom sistemu obavljaju se sledeći poslovi:

  • neposredno izvršavanje složenih obradnih procesa nad projektima iz delokruga Grupe;
  • kontrola tačnosti i distribucija dobijenih rezultata projekata u eksploataciji;
  • monitoring procesa elektronske razmene generisanih platnih naloga i kontrola njihovog izvršenja;
  • prvi nivo podrške zahtevima korisnika pristiglim u servis-desk;
  • staranje o izveštavanju poslovnih subjekata o dinamici izvršenja obrada koordiniranih sa korisnicima;
  • analiza i održavanje uputstava i programske dokumentacije za dnevne i periodične obrade iz nadležnosti Grupe;
  • predlaganje mera za bolje funkcionisanje i unapređenje projekata iz nadležnosti Grupe;
  • arhiviranje produkcionog materijala na dnevnom nivou.

Odeljenje za serversku infrastrukturu

U Odeljenju za serversku infrastrukturu obavljaju se sledeći poslovi:

  • izrada standarda, uputstava, metodologija i projektne dokumentacije iz delokruga Odeljenja;
  • projektovanje, instalacija, implementacija, održavanje, upravljanje i nadziranje serverske infrastrukture i centralizovana administracija sistema radnih stanica;
  • upravljanje i nadzor nad infrastrukturnim serverima i servisima i procesima spašavanja i arhiviranja podataka;
  • izrada planova i predloga za nabavku nove opreme;
  • učešće u postupku nabavke, preuzimanja i instalacije nove opreme;
  • planiranje, organizovanje i neposredno sprovođenje postupaka sistemsko - tehničke i druge podrške korisnika informaciono - tehničkog sistema Uprave;
  • planiranje, organizovanje i koordinacija aktivnosti na implementaciji, funkcionisanju i praćenju sistema zaštite informacionog sistema Uprave;
  • učestvovanje u izradi standarda, procesa i politike za sigurnost informacija;
  • izrada analiza i predloga za opremanje i unapređenje funkcionisanja sistema zaštite informacionog sistema Uprave;
  • inžinjerski nadzor nad sistem-centrom za obradu podataka, održavanje i predlaganje optimizacije i unapređenja sistem-centra;
  • saradnja i koordinacija poslova sa organizacionim jedinicama unutar Sektora

U Odeljenju za serversku infrastrukturu deo poslova se obavlja van sedišta u filijali Novi Sad, za područje AP Vojvodine.

Odeljenje sadrži:

Grupa za baze podataka i aplikativne servere

U Grupi za baze podataka i aplikativne servere obavljaju se sledeći poslovi:

  • izrada standarda, uputstava, metodologija i projektne dokumentacije iz delokruga Grupe;
  • projektovanje, instalacija, implementacija, održavanje, upravljanje i nadziranje aplikativnih servera;
  • dizajn i implementacija sigurnosti baza podataka;
  • dizajn i implementacija bekap strategije servera baza podataka;
  • monitorisanje, analiza i optimizacija rada servera baza podataka;
  • aktivno učešće u razvoju aplikacija na odgovarajućoj platformi;
  • planiranje, organizovanje i neposredno sprovođenje postupaka sistemsko - tehničke i druge podrške korisnika informaciono - tehničkog sistema Uprave u delokrugu rada Grupe;
  • praćenje, izveštavanje i predlaganje mera za unapređenje informacione bezbednosti u delokrugu rada Grupe;
  • učešće u postupku nabavke, preuzimanja i instalacije nove opreme.

Grupa za Data centar

U Grupi za data centar obavljaju se sledeći poslovi:

  • izrada standarda, uputstava, metodologija i projektne dokumentacije iz delokruga Grupe;
  • projektovanje, instalacija, implementacija, održavanje, upravljanje i nadziranje virtualne i serverske infrastrukture;
  • administracija storidž i bekap sistema;
  • dizajn i implementacija strategije i projekata za obezbeđenje visoke dostupnosti i raspoloživosti servisa sistem-centra Uprave;
  • analiza i optimizacija rada servera;
  • planiranje, organizovanje i neposredno sprovođenje postupaka sistemsko - tehničke i druge podrške korisnika informaciono - tehničkog sistema Uprave u delokrugu rada Grupe;
  • učešće u postupku nabavke, preuzimanja i instalacije nove opreme.

Grupa za nadzor i zaštitu informacionih sistema

U Grupi za nadzor i zaštitu informacionih sistema obavljaju se sledeći poslovi:

  • primene standarda, procedura i ostalih internih akata s ciljem postizanja i održavanja zadovoljavajućeg nivoa sigurnosti;
  • analiza sigurnosnih potreba i u skladu s njima planiranje i predlog implementacije, testiranja i nadgledanja aktivnosti usmerenih ka poboljšanju sigurnosti informacionog sistema;
  • nadzor i zaštita informacionih sistema;
  • istraga u slučajevima narušavanja sigurnosti informacionog sistema;
  • saradnja sa spoljnim saradnicima prilikom obavljanja nezavisnih revizija i provera sigurnosti informacionog sistema;
  • saradnja u planiranju kontinuiteta poslovanja;
  • saradnja sa ostalim oragnizacionim jedinicama u Sektoru sa ciljem analize i unaređenja nivoa sigurnosti;
  • učestvovanje u vršenju procene rizika sigurnosti informacionog sistema.

Centar za komunikacionu i mrežnu infrastrukturu

U Centru za komunikacionu i mrežnu infrastrukturu obavljaju se sledeći poslovi:

  • izrada standarda, uputstava, metodologija i projektne dokumentacije iz delokruga Centra;
  • projektovanje, instalacija, implementacija, održavanje, upravljanje i nadziranje mrežne infrastrukture Uprave;
  • projektovanje, instalacija, održavanje i nadziranje komunikacione infrastrukture internih i eksternih korisnika mreže;
  • definisanje, implementacija i administracija zaštite u mreži;
  • planiranje i koordinacija aktivnosti na implementaciji, funkcionisanju i praćenju sistema mrežne zaštite informacionog sistema Uprave;
  • administracija i održavanje IP telefonije i kontakt centra;
  • administriranje i kontrola spoljnih korisnika mreže;
  • definisanje, implementacija i administracija bežične mreže Uprave;
  • izrada planova i predloga za nabavku nove opreme;
  • učešće u postupku nabavke, preuzimanja i instalacije nove opreme;
  • saradnja i koordinacija poslova sa organizacionim jedinicama unutar Sektora.

U Centru za komunikacionu i mrežnu infrastrukturu deo poslova se obavlja van sedišta u filijali Novi Sad, za područje AP Vojvodine.

Centar za tehničku i sistemsku podršku

U Centru za tehničku i sistemsku podršku obavljaju se sledeći poslovi:

  • planiranje, izgradnja i održavanje LAN infrastrukture u organizacionim jedinicama Uprave;
  • sistemska i tehnička podrška korisnika računarske opreme;
  • administriranje i kontrola korišćenja računarske opreme u Upravi;
  • stručna instruktaža krajnjih korisnika;
  • servisiranje zahteva korisnika IT servisa;
  • nadzor nad radnim uslovima u sistem salama i tehničko održavanje;
  • organizacija servis-deska i podrške servisima;
  • administriranje softvera u delokrugu rada Centra;
  • održavanje radnih stanica u operativnom stanju u skladu sa poslovnim potrebama Uprave;
  • saradnja i koordinacija poslova sa organizacionim jedinicama unutar Sektora.

U Centru za tehničku i sistemsku podršku deo poslova se obavlja van sedišta u filijali Novi Sad, za područje AP Vojvodine, i za područje jugoistočne Srbije i u filijali Pirot za Pirotski, Jablanički i Pčinjski upravni okrug.

Centar za harmonizaciju projekata i logistiku

U Centru za harmonizaciju projekata i logistiku obavljaju se sledeći poslovi:

  • planiranje i izgradnja strategije informacionih tehnologija u skladu sa poslovnim potrebama Uprave;
  • praćenje trendova i inovacija u svim oblastima IT industrije;
  • logistička podrška tehničkim i aplikativnim projektima i harmonizacija IT projekata i tehnologija;
  • izrada projekata od interesa Uprave u domenu IT;
  • definisanje modela poslovanja i pravaca razvoja u okviru Sektora, kao i centralizovanih pravila IT poslovanja u Upravi;
  • administracija softvera za vođenje polovanja Sektora;
  • evidentiranje i popis softvera, hardvera i druge opreme;
  • vođenje arhive Sektora, priprema tehničkih specifikacija javnih nabavki, kontrola i evidentiranje ugovorenih obaveza u nadležnosti Sektora;
  • vršenje službene korespondencije izvan Sektora i Uprave po pitanjima od interesa IT;
  • planiranje i priprema finansijskih planova Sektora;
  • ekonomska kontrola i analiza isplativosti primene IT rešenja;
  • definisanje i nadzor korišćenja računarske opreme u Upravi;
  • stručna instruktaža krajnjih korisnika, edukacije i usavršavanje nivoa informatičke pismenosti unutar Uprave;
  • saradnja i koordinacija poslova sa organizacionim jedinicama unutar Sektora.

U Centru za harmonizaciju projekata i logistiku deo poslova se obavlja van sedišta u filijali Novi Sad, za područje AP Vojvodine i u filijali Prijepolje za Zlatiborski i Raški upravni okrug.

Centar sadrži:

Grupa za održavanje i evidentiranje hardvera i softvera

U Grupi za održavanje i evidentiranje hardvera i softvera obavljaju se sledeći poslovi:

  • evidentiranje i popis softvera, hardvera i druge opreme i nadzor nad korišćenjem materijalne i nematerijalne imovine iz delokruga Sektora;
  • vođenje arhive Sektora, evidentiranje ugovorenih obaveza u nadležnosti Sektora;
  • planiranje i priprema finansijskih planova Sektora i dokumentacije neophodne za javne nabavke;
  • vršenje službene korespondencije izvan Sektora i Uprave po pitanjima od interesa IT;
  • vođenje evidencije o ljudskim i materijalnim resursima unutar Sektora i obavljanje administrativno-tehničkih poslova za potrebe Sektora;
  • ekonomska kontrola i analiza isplativosti primene IT rešenja.

Grupa za logistiku

U Grupi za logistiku obavljaju se sledeći poslovi:

  • izrada standarda, uputstava, metodologija i dokumentacije iz delokruga Centra;
  • logistička podrška tehničkim i aplikativnim projektima i harmonizacija IT projekata i tehnologija;
  • izrada projekata od interesa Uprave u domenu IT;
  • definisanje modela poslovanja i pravaca razvoja u okviru Sektora, kao i centralizovanih pravila IT poslovanja u Upravi;
  • planiranje i priprema finansijskih planova Sektora i izrada tehničkih specifikacija za javne nabavke;
  • ekonomska kontrola i analiza isplativosti primene IT rešenja;
  • stručna instruktaža krajnjih korisnika.