- Odeljenje za analizu, projektovanje i podršku programskih rešenja
- Odeljenje za aplikativni razvoj
- Obradno-informacioni centar
- Odeljenje za serversku infrastrukturu
- Centar za komunikacionu i mrežnu infrastrukturu
- Centar za tehničku i sistemsku podršku
- Centar za harmonizaciju projekata i logistiku
U Sektoru za informacione tehnologije obavljaju se sledeći poslovi:
- organizovanje rada, rukovođenje i upravljanje poslovima i zadacima iz oblasti informacione tehnologije, kao i usklađivanje rada užih unutrašnjih jedinica u Sektoru;
- kontrola sprovođenja poslovnih procesa i procena rizika u poslovnim operacijama iz delokruga Sektora;
- definisanje strategije razvoja informacione tehnologije u skladu sa poslovnim potrebama Uprave;
- vođenje aplikativnih projekata razvoja, implementacije i integracije u skladu sa poslovnim potrebama Uprave;
- planiranje i implementacija arhitekture informacionih sistema;
- definisanje, održavanje i stalna kontrola zaštite informacija u skladu sa politikom upravljanja informaconom tehnologijom Uprave;
- tehničko upravljanje, procesiranje i krajnje izvršenje procesa iz sistema za RTGS i kliring Narodne banke Srbije;
- objedinjavanje analiza, informacija i izveštaja, kao i usaglašavanje drugih materijala iz delokruga Sektora;
- saradnja sa drugim unutrašnjim jedinicama Uprave;
- saradnja sa drugim državnim organima, bankama i institucijama;
- obavljanje administrativno-tehničkih poslova za potrebe rada Sektora.
U Sektoru za informacione tehnologije postoji izmešteni deo sa radnim angažovanjem u filijalama Uprave za trezor, na poslovima serverske infrastrukture, administracije baza podataka i aplikativnih servera, administracije serverskih sistema, komunikacione i mrežne infrastrukture i tehničke i sistemske podrške.
Odeljenje za analizu, projektovanje i podršku programskih rešenja
U Odeljenju za analizu, projektovanje i podršku programskih rešenja obavljaju se sledeći poslovi:
- razrada procedura u primeni propisa iz nadležnosti Uprave kroz informacionu tehnologiju;
- planiranje i razvoj informacionog sistema Uprave u skladu sa najnovijim informatičkim rešenjima;
- funkcionalna analiza informacionih sistema;
- održavanje programskih sistema;
- saradnja i koordinacija poslova sa organizacionim jedinicama unutar Sektora.
U Odeljenju za analizu, projektovanje i podršku programskih rešenja deo poslova se obavlja van sedišta u filijali Novi Sad, za područje AP Vojvodine.
Odeljenje sadrži:
Odsek za aplikativnu podršku
U Odseku za aplikativnu podršku obavljaju se sledeći poslovi:
- uvođenje i praćenje efekata primene programskih sistema;
- planiranje i obuka krajnjih korisnika;
- izrada korisničke dokumentacije;
- instalacija programskih paketa;
- analiza zahteva korisnika i definisanje predloga za funkcionalno unapređenje projekta;
- administriranje korisnika programskih sistema;
- aplikativna podrška korisnicima sistema;
- održavanje korisničih sertifikata i primena bezbednosnih standarda implementiranih u programskim sistemima.
Grupa za projektovanje
U Grupi za projektovanje obavljaju se sledeći poslovi:
- projektovanje informacionih sistema;
- sistemska analiza i unapređivanje poslovnih procesa Uprave;
- vođenje projekata integracije programskih sistema za potrebe Uprave;
- organizacija i utvrđivanje metodologije i postupaka za izvođenje projektno-programerskih radova;
- implementacija i praćenja efekata primene programskih sistema;
- obrada i primena poslovnih zahteva;
- izada projektnih planova i zadataka;
- dizajniranje informaconih sistema;
- modeliranje i dizajn baze podataka;
- izrada i održavanje projektne dokumentacije.
Odsek za poslovnu analizu
U Odseku za poslovnu analizu obavljaju se sledeći poslovi:
- analiziranje i dokumentovanje poslovnih zahteva korisnika;
- priprema poslovnih zahteva u nivou analitičara poslovnih sistema;
- modeliranje poslovnih procesa;
- provera i testiranje poslovnih funkcionalnosti implementiranih u okviru programskih sistema;
- praćenje implementacije i efekata primene programskih sistema;
- dokumentovanje poslovnih procesa i izrada korisničkih uputstava za aplikativne sisteme;
- funkcionalna podrška korisnicima sistema.
Odeljenje za aplikativni razvoj
U Odeljenju za aplikativni razvoj obavljaju se sledeći poslovi:
- primena procedura u skladu sa propisima iz nadležnosti Uprave kroz informacionu tehnologiju;
- vođenje projekata razvoja, implementacije i integracije programskih sistema za potrebe Uprave;
- planiranje i razvoj aplikativnih sistema Uprave u skladu sa najnovijim informatičkim rešenjima;
- definisanje i primena tehnologija razvoja aplikacija;
- organizacija i utvrđivanje metodologije i postupaka za izvođenje projektno-programerskih radova;
- primena funkcionalne analize i projektnih planova u informacionim sistemima;
- izrada softvera za razvoj programskih sistema;
- implementacija i integracija softvera u informacioni sistem Uprave;
- izrada i održavanje projektne dokumentacije u domenu aplikativnog dizajna, programskog koda i baza podataka;
- saradnja i koordinacija poslova sa organizacionim jedinicama unutar Sektora.
U Odeljenju za aplikativni razvoj deo poslova se obavlja van sedišta u filijali Novi Sad, za područje AP Vojvodine.
Odeljenje sadrži:
Grupa za aplikativni dizajn i programiranje
U Grupi za aplikativni dizajn i programiranje obavljaju se sledeći poslovi:
- obrada i primena projektnih planova i zadataka;
- dizajn aplikativnih sistema;
- definisanje tehnologije razvoja sistema;
- održavanje postojećih programskih sistema i baza podataka;
- izrada programskog koda;
- razvoj aplikativnih servisa i integracija u testna, razvojna i produkciona okruženja programskih sistema Uprave;
- implementacija programskih rešenja u okvirima infrastrukture Uprave.
Grupa za baze podataka
U Grupi za baze podataka obavljaju se sledeći poslovi:
- programiranje i administracija sistema baza podataka;
- implementacija servisa u okvirima arhitekture aplikativnih sistema i baza podataka;
- održavanje postojećih baza podataka i pratećih aplikativnih servisa;
- primena projektnih planova i zadataka u nivou baze podataka i obezbeđenje primene dizajna baze i ostalih servisa u cilju potpune funkcionalnosti projekata.
Obradno-informacioni centar
U Obradno-informacionionom centru obavljaju se sledeći poslovi:
- obezbeđivanje funkcionisanja informatičko-produkcionog sistema Uprave;
- planiranje i organizovanje radnih procesa u produkcionom sistemu, shodno funkcionalnim nadležnostima Uprave;
- tehničko upravljanje, eksploatacija, obrada, nadzor i monitoring krajnjeg izvršenja saobraćaja platnih naloga i kliringa između Uprave i RTGS-NBS, kao i svih drugih nosilaca platnog prometa;
- definisanje prava pristupa i privilegije u Obradno-informacionom centru;
- sprovođenje mera zaštite od neovlašćenog korišćenja produkcionog sistema;
- praćenje rada računarskih resursa i predlaganje mera za njihovo unapređenje;
- koordinacija servis-deska i prvog nivoa podrške;
- prihvatanje, priprema i slanje podataka u elektronskom obliku;
- nadgledanje funkcionisanja i opterećenja produkcionog sistema;
- saradnja i koordinacija poslova sa organizacionim jedinicama unutar Sektora
Obradno-informacioni centar sadrži:
Odsek za generalnu produkciju, nadzor i monitoring sistema javnih finansija, kliringa i RTGS-a
U Odseku za generalnu produkciju, nadzor i monitoring sistema javnih finansija, kliringa i RTGS-a obavljaju se sledeći poslovi:
- vođenje generalnih obradnih procesa;
- neposredno izvršavanje svih predviđenih dnevnih i periodičnih obrada i formiranje izveštaja za krajnje korisnike u dinarskom i deviznom platnom prometu;
- monitoring i nadzor krajnjeg izvršenja kliringa platnih naloga i njihove elektronske razmene sa RTGS-NBS i nosiocima platnog prometa;
- prvi nivo podrške zahtevima korisnika pristiglim u servis-desk;
- kontrola distribucije rezultata obrade korisnicima;
- servisne intervencije po utvrđenim procedurama;
- evidencija o izvršenim obradama i staranje o izveštavanju na dnevnom nivou;
- dnevna i periodična arhiviranja podataka;
- neposredni nadzor nad ispravnošću funkcionisanja računarske opreme u Odseku i prijavljivanje kvarova.
Grupa za administraciju i upravljanje projektima u informatičko-produkcionom sistemu
U Grupi za administraciju i upravljanje projektima u informatičko-produkcionom sistemu obavljaju se sledeći poslovi:
- neposredno izvršavanje složenih obradnih procesa nad projektima iz delokruga Grupe;
- kontrola tačnosti i distribucija dobijenih rezultata projekata u eksploataciji;
- monitoring procesa elektronske razmene generisanih platnih naloga i kontrola njihovog izvršenja;
- prvi nivo podrške zahtevima korisnika pristiglim u servis-desk;
- staranje o izveštavanju poslovnih subjekata o dinamici izvršenja obrada koordiniranih sa korisnicima;
- analiza i održavanje uputstava i programske dokumentacije za dnevne i periodične obrade iz nadležnosti Grupe;
- predlaganje mera za bolje funkcionisanje i unapređenje projekata iz nadležnosti Grupe;
- arhiviranje produkcionog materijala na dnevnom nivou.
Odeljenje za serversku infrastrukturu
U Odeljenju za serversku infrastrukturu obavljaju se sledeći poslovi:
- izrada standarda, uputstava, metodologija i projektne dokumentacije iz delokruga Odeljenja;
- projektovanje, instalacija, implementacija, održavanje, upravljanje i nadziranje serverske infrastrukture i centralizovana administracija sistema radnih stanica;
- upravljanje i nadzor nad infrastrukturnim serverima i servisima i procesima spašavanja i arhiviranja podataka;
- izrada planova i predloga za nabavku nove opreme;
- učešće u postupku nabavke, preuzimanja i instalacije nove opreme;
- planiranje, organizovanje i neposredno sprovođenje postupaka sistemsko - tehničke i druge podrške korisnika informaciono - tehničkog sistema Uprave;
- planiranje, organizovanje i koordinacija aktivnosti na implementaciji, funkcionisanju i praćenju sistema zaštite informacionog sistema Uprave;
- učestvovanje u izradi standarda, procesa i politike za sigurnost informacija;
- izrada analiza i predloga za opremanje i unapređenje funkcionisanja sistema zaštite informacionog sistema Uprave;
- inžinjerski nadzor nad sistem-centrom za obradu podataka, održavanje i predlaganje optimizacije i unapređenja sistem-centra;
- saradnja i koordinacija poslova sa organizacionim jedinicama unutar Sektora
U Odeljenju za serversku infrastrukturu deo poslova se obavlja van sedišta u filijali Novi Sad, za područje AP Vojvodine.
Odeljenje sadrži:
Grupa za baze podataka i aplikativne servere
U Grupi za baze podataka i aplikativne servere obavljaju se sledeći poslovi:
- izrada standarda, uputstava, metodologija i projektne dokumentacije iz delokruga Grupe;
- projektovanje, instalacija, implementacija, održavanje, upravljanje i nadziranje aplikativnih servera;
- dizajn i implementacija sigurnosti baza podataka;
- dizajn i implementacija bekap strategije servera baza podataka;
- monitorisanje, analiza i optimizacija rada servera baza podataka;
- aktivno učešće u razvoju aplikacija na odgovarajućoj platformi;
- planiranje, organizovanje i neposredno sprovođenje postupaka sistemsko - tehničke i druge podrške korisnika informaciono - tehničkog sistema Uprave u delokrugu rada Grupe;
- praćenje, izveštavanje i predlaganje mera za unapređenje informacione bezbednosti u delokrugu rada Grupe;
- učešće u postupku nabavke, preuzimanja i instalacije nove opreme.
Grupa za Data centar
U Grupi za data centar obavljaju se sledeći poslovi:
- izrada standarda, uputstava, metodologija i projektne dokumentacije iz delokruga Grupe;
- projektovanje, instalacija, implementacija, održavanje, upravljanje i nadziranje virtualne i serverske infrastrukture;
- administracija storidž i bekap sistema;
- dizajn i implementacija strategije i projekata za obezbeđenje visoke dostupnosti i raspoloživosti servisa sistem-centra Uprave;
- analiza i optimizacija rada servera;
- planiranje, organizovanje i neposredno sprovođenje postupaka sistemsko - tehničke i druge podrške korisnika informaciono - tehničkog sistema Uprave u delokrugu rada Grupe;
- učešće u postupku nabavke, preuzimanja i instalacije nove opreme.
Grupa za nadzor i zaštitu informacionih sistema
U Grupi za nadzor i zaštitu informacionih sistema obavljaju se sledeći poslovi:
- primene standarda, procedura i ostalih internih akata s ciljem postizanja i održavanja zadovoljavajućeg nivoa sigurnosti;
- analiza sigurnosnih potreba i u skladu s njima planiranje i predlog implementacije, testiranja i nadgledanja aktivnosti usmerenih ka poboljšanju sigurnosti informacionog sistema;
- nadzor i zaštita informacionih sistema;
- istraga u slučajevima narušavanja sigurnosti informacionog sistema;
- saradnja sa spoljnim saradnicima prilikom obavljanja nezavisnih revizija i provera sigurnosti informacionog sistema;
- saradnja u planiranju kontinuiteta poslovanja;
- saradnja sa ostalim oragnizacionim jedinicama u Sektoru sa ciljem analize i unaređenja nivoa sigurnosti;
- učestvovanje u vršenju procene rizika sigurnosti informacionog sistema.
Centar za komunikacionu i mrežnu infrastrukturu
U Centru za komunikacionu i mrežnu infrastrukturu obavljaju se sledeći poslovi:
- izrada standarda, uputstava, metodologija i projektne dokumentacije iz delokruga Centra;
- projektovanje, instalacija, implementacija, održavanje, upravljanje i nadziranje mrežne infrastrukture Uprave;
- projektovanje, instalacija, održavanje i nadziranje komunikacione infrastrukture internih i eksternih korisnika mreže;
- definisanje, implementacija i administracija zaštite u mreži;
- planiranje i koordinacija aktivnosti na implementaciji, funkcionisanju i praćenju sistema mrežne zaštite informacionog sistema Uprave;
- administracija i održavanje IP telefonije i kontakt centra;
- administriranje i kontrola spoljnih korisnika mreže;
- definisanje, implementacija i administracija bežične mreže Uprave;
- izrada planova i predloga za nabavku nove opreme;
- učešće u postupku nabavke, preuzimanja i instalacije nove opreme;
- saradnja i koordinacija poslova sa organizacionim jedinicama unutar Sektora.
U Centru za komunikacionu i mrežnu infrastrukturu deo poslova se obavlja van sedišta u filijali Novi Sad, za područje AP Vojvodine.
Centar za tehničku i sistemsku podršku
U Centru za tehničku i sistemsku podršku obavljaju se sledeći poslovi:
- planiranje, izgradnja i održavanje LAN infrastrukture u organizacionim jedinicama Uprave;
- sistemska i tehnička podrška korisnika računarske opreme;
- administriranje i kontrola korišćenja računarske opreme u Upravi;
- stručna instruktaža krajnjih korisnika;
- servisiranje zahteva korisnika IT servisa;
- nadzor nad radnim uslovima u sistem salama i tehničko održavanje;
- organizacija servis-deska i podrške servisima;
- administriranje softvera u delokrugu rada Centra;
- održavanje radnih stanica u operativnom stanju u skladu sa poslovnim potrebama Uprave;
- saradnja i koordinacija poslova sa organizacionim jedinicama unutar Sektora.
U Centru za tehničku i sistemsku podršku deo poslova se obavlja van sedišta u filijali Novi Sad, za područje AP Vojvodine, i za područje jugoistočne Srbije i u filijali Pirot za Pirotski, Jablanički i Pčinjski upravni okrug.
Centar za harmonizaciju projekata i logistiku
U Centru za harmonizaciju projekata i logistiku obavljaju se sledeći poslovi:
- planiranje i izgradnja strategije informacionih tehnologija u skladu sa poslovnim potrebama Uprave;
- praćenje trendova i inovacija u svim oblastima IT industrije;
- logistička podrška tehničkim i aplikativnim projektima i harmonizacija IT projekata i tehnologija;
- izrada projekata od interesa Uprave u domenu IT;
- definisanje modela poslovanja i pravaca razvoja u okviru Sektora, kao i centralizovanih pravila IT poslovanja u Upravi;
- administracija softvera za vođenje polovanja Sektora;
- evidentiranje i popis softvera, hardvera i druge opreme;
- vođenje arhive Sektora, priprema tehničkih specifikacija javnih nabavki, kontrola i evidentiranje ugovorenih obaveza u nadležnosti Sektora;
- vršenje službene korespondencije izvan Sektora i Uprave po pitanjima od interesa IT;
- planiranje i priprema finansijskih planova Sektora;
- ekonomska kontrola i analiza isplativosti primene IT rešenja;
- definisanje i nadzor korišćenja računarske opreme u Upravi;
- stručna instruktaža krajnjih korisnika, edukacije i usavršavanje nivoa informatičke pismenosti unutar Uprave;
- saradnja i koordinacija poslova sa organizacionim jedinicama unutar Sektora.
U Centru za harmonizaciju projekata i logistiku deo poslova se obavlja van sedišta u filijali Novi Sad, za područje AP Vojvodine i u filijali Prijepolje za Zlatiborski i Raški upravni okrug.
Centar sadrži:
Grupa za održavanje i evidentiranje hardvera i softvera
U Grupi za održavanje i evidentiranje hardvera i softvera obavljaju se sledeći poslovi:
- evidentiranje i popis softvera, hardvera i druge opreme i nadzor nad korišćenjem materijalne i nematerijalne imovine iz delokruga Sektora;
- vođenje arhive Sektora, evidentiranje ugovorenih obaveza u nadležnosti Sektora;
- planiranje i priprema finansijskih planova Sektora i dokumentacije neophodne za javne nabavke;
- vršenje službene korespondencije izvan Sektora i Uprave po pitanjima od interesa IT;
- vođenje evidencije o ljudskim i materijalnim resursima unutar Sektora i obavljanje administrativno-tehničkih poslova za potrebe Sektora;
- ekonomska kontrola i analiza isplativosti primene IT rešenja.
Grupa za logistiku
U Grupi za logistiku obavljaju se sledeći poslovi:
- izrada standarda, uputstava, metodologija i dokumentacije iz delokruga Centra;
- logistička podrška tehničkim i aplikativnim projektima i harmonizacija IT projekata i tehnologija;
- izrada projekata od interesa Uprave u domenu IT;
- definisanje modela poslovanja i pravaca razvoja u okviru Sektora, kao i centralizovanih pravila IT poslovanja u Upravi;
- planiranje i priprema finansijskih planova Sektora i izrada tehničkih specifikacija za javne nabavke;
- ekonomska kontrola i analiza isplativosti primene IT rešenja;
- stručna instruktaža krajnjih korisnika.