U Sektoru za ljudske resurse obavljaju se sledeći poslovi:
- priprema i izrada opštih akata iz delokruga rada Sektora; praćenje i primena propisa iz oblasti državne uprave, radnih odnosa, penzijsko-invalidskog i zdravstvenog osiguranja, kancelarijskog poslovanja i drugih oblasti koje se odnose na delokrug rada Sektora;
- davanje stručnih mišljenja i odgovora iz delokruga rada Sektora;
- saradnja sa nadležnim sektorima u Ministarstvu finansija, Službom za upravaljanje kadrovima, Nacionalnom akademijom za javnu upravu i drugim nadležnim organima i organizacijama po pitanjima koja su međusobno povezana;
- koordinacija i poslovna komunikacija sa unutrašnjim jedinicama Uprave po pitanjima iz oblasti ljudskih resursa i drugim poslovima koji su međusobno povezani;
- vođenje informatičke baze podataka za kadrovsku evidenciju u Upravi;
- obavljanje i drugih poslova po nalogu direktora Uprave
Grupa za radno-pravne odnose
U Grupi za radno-pravne odnose obavljaju se sledeći poslovi:
- praćenje primene zakona i drugih propisa iz oblasti državne uprave, radnih odnosa u državnim organima, penzijskog, invalidskog i zdravstvenog osiguranja i oblasti zapošljavanja;
- priprema i izrada nacrta kadrovskog plana;
- planiranje i izrada dela finansijskog plana;
- priprema i izrada akta o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Upravi;
- normativni i stručno-operativni poslovi koji se odnose na pripremu i izradu nacrta i predloga opštih akata kojima se uređuju prava i dužnosti iz radnog odnosa zaposlenih u Upravi;
- priprema i izrada rešenja kojima se odlučuje o pravima i dužnostima zaposlenih u Upravi;
- priprema i izrada ugovora iz oblasti rada van radnog odnosa;
- davanje stručnih mišljenja u vezi sa primenom propisa iz radnog odnosa;
- priprema podnesaka (odgovori na tužbe, žalbe i drugi pripremni podnesci) za potrebe drugostepenih organa u postupku radnih i upravnih sporova koje su pokrenuli zaposleni ili Uprava;
- izrada rešenja o službenim i studijskim putovanjima za zaposlene;obavljanje i drugih poslova po nalogu neposrednog rukovodioca.
Grupa za stručno-administrativnu podršku komisijama
U Grupi za stručno-administrativnu podršku komisijama obavljaju se sledeći poslovi:
- praćenje primene zakona i drugih propisa iz oblasti državne uprave i radnih odnosa u državnim organima;
- priprema akata o popunjavanju izvršilačkih radnih mesta u Upravi;
- stručno-tehnički i administrativni poslovi za potrebe rada Disciplinske komisije u Upravi;
- vođenje evidencije o izrečenim disciplinskim kaznama;
- stručno-tehnički i administrativni poslovi za potrebe Konkursne komisije Uprave i s tim u vezi sprovođenje postupka stupanja na rad novoprimljenih državnih službenika i nameštenika u Upravi;
- stručno-tehnički i administrativni poslovi za potrebe rada Komisije za naknadu štete;
- stručno-tehnički i administrativni poslovi za potrebe rada Komisije za rešavanje zahteva za odobravanje solidarne pomoći;
- izrada rešenja o nagrađivanju i napredovanju zaposlenih u Upravi;
- praćenje rokova i popunjavanje prijava zaposlenima za polaganje državnog stručnog ispita, kao i vođenje evidencije o položenom ispitu;
- koordinacija i poslovna komunikacija sa unutrašnjim jedinicama Uprave na poslovima koji su međusobno povezani;
- izrada izveštaja, informacija i drugih pregleda koji proizilaze iz delokruga rada Grupe;
- obavljanje i drugih poslova po nalogu neposrednog rukovodioca.
Grupa za analitičke poslove i razvoj ljudskih resursa
U Grupi za analitičke poslove i razvoj ljudskih resursa obavljaju se sledeći poslovi:
- praćenje primene zakona i drugih propisa iz oblasti stručnog usavršavanja zaposlenih, vrednovanja radne uspešnosti, zaštite podataka o ličnosti i unapređenja ljudskih resursa;
- studijsko–analitički poslovi na izradi dokumenata u cilju upravljanja ljudskim resursima u Upravi;
- praćenje, funkcionalno analiziranje i predlaganje mera za racionalnije i efikasnije obavljanje poslova u Upravi;
- izrada instrumenata za utvrđivanje potreba za stručnim usavršavanjem;
- predlaganje oblika i sadržine stručnog usavršavanja i izrada programa posebnog stručnog usavršavanja državnih službenika i nameštenika u Upravi;
- organizacija i realizacija stručnog usavršavanja u Upravi saglasno donesenom programu i praćenje njegove realizacije;
- analiza efekata realizovanog stručnog usavršavanja;
- priprema dokumentacije u vezi vrednovanja radne uspešnosti;
- poslovi analize radnih mesta;
- vođenje i upravljanje informatičkom bazom podataka - kadrovskom evidencijom u Upravi;
- obrada i ažuriranje podataka od kojih zavisi upis u kadrovsku evidenciju Uprave i izrada analiza, izveštaja i drugih potrebnih evidencija na osnovu podataka o zaposlenima u Upravi;
- koordinacija i poslovna komunikacija sa unutrašnjim jedinicama Uprave na poslovima koji su međusobno povezani;
- administrativno-tehnički poslovi oko organizacije službenih putovanja;
- vođenje propisanih evidencija i registra iz oblasti rada;
- obavljanje tehničkih poslova za državne službenike, nameštenike i ostala angažovana lica iz oblasti zdravstvenog, penzijskog i invalidskog osiguranja;
- izrada izveštaja, informacija i drugih pregleda koji proizilaze iz delokruga rada Grupe;
- obavljanje i drugih poslova po nalogu neposrednog rukovodioca.